Často kladené dotazy
Jak se přihlásit na kroužek, akci nebo tábor?
Jsou poskytovány nějaké slevy na Vaše aktivity?
Naše organizace zpravidla neposkytuje slevy na úhradu zájmových útvarů (kroužků), akcí či táborů. Můžete však využít příspěvek od zdravotní pojišťovny, u které je vaše dítě evidováno. Některé pojišťovny poskytují příspěvky na sportovní aktivity dětí (kroužky) jako součást podpory zdravého životního stylu nebo příspěvek na tábory. Každá pojišťovna má však své vlastní programy, je tak nutné si zjistit možnosti a podmínky čerpání u zdravotní pojišťovny, kde je dítě evidováno.
Zaplatil/a jsem kroužek, akci nebo tábor, ale platbu vidím v klientském centru stále jako nezaplacenou.
Pokud jste postupovali dle pokynů k platbě (číslo účtu, variabilní symbol aj.), tak nemusíte mít strach. Synchronizace plateb neprobíhá každý den a platba se tak v klientském centru nepromítne okamžitě. Vyčkejte alespoň týden a pokud se ani tak platba v klientském centru neobjeví jako zaplacená, kontaktujte náš ekonomický úsek na e-mail: podatelna@sportcentrumddm.cz. Ekonomické oddělení Vám danou platbu ověří, případně Vám poradí s jinými ekonomickými záležitostmi.
Kde získám potvrzení o zaplacení aktivity – pro pojišťovnu aj.?
Potvrzení si můžete vystavit přímo z klientského centra. Potvrzení se generuje automaticky, je nutné pouze kliknout na tlačítko Doklad k platbě v přehledu plateb u přihlášky.
Toto potvrzení pro kroužky přijímá většina pojišťoven, je však potřebné ověřit si podmínky dané pojišťovny.
U táborů bude většina pojišťoven požadovat ještě speciální formulář pojišťovny o absolvování tábora. Ten Vám potvrdí na našem ekonomickém úseku (Olympijská 4228/4 Prostějov) po skončení daného tábora. Potvrzení nemusí proběhnout na počkání, jakmile bude formulář potvrzen, budete kontaktováni k jeho vyzvednutí. Je však možné formulář odevzdat vedoucímu při zahájení tábora, ale potvrzen bude od ekonomického úseku rovněž až po jeho skončení. Opět si však podmínky i formuláře ověřte u své pojišťovny.
V případě dotazů k ekonomickým záležitostem nebo potřeby jiného potvrzení kontaktujte náš ekonomický úsek na e-mail: podatelna@sportcentrumddm.cz.
Jak můžu sebe nebo své dítě odhlásit z přihlášené aktivity?
Informujte o odhlášení písemně (e-mailem) vedoucího, který Vám odeslal e-mail s potvrzením přihlášení.
Nepamatuju si heslo ke klientskému účtu, jak ho obnovit?
Na této adrese: https://sportcentrumddm.iddm.cz/prihlaseni zvolte vpravo nahoře obnovení hesla (u mobilních telefonů klikněte na 3 čárky vpravo nahoře), zadejte e-mail ke klientskému účtu a postupujte dle dalších pokynů pro obnovení hesla.
Lze rodné číslo dítěte mít pod 2 klientskými účty (e-mailovými adresami)?
Bohužel to nelze – rodné číslo je možné spárovat vždy pouze s 1 klientským účtem (e-mailovou adresou).
Při přihlašování mi systém hlásí, že RČ je již evidováno, jak mám dále postupovat?
To znamená, že rodné číslo přihlašovaného účastníka je již spárováno s jiným klientským účtem (e-mailem). Postupujte následovně:
- zkuste si vzpomenout pod jakým klientským účtem (e-mailem) jste dříve účastníka přihlašovali na jakoukoliv aktivitu Sportcentra – DDM Prostějov (kroužek, akce nebo tábor). Může to být Váš dříve používaný e-mail, e-mail druhého zákonného zástupce apod. Pokud si vzpomenete, přihlaste se do klientského účtu pod tímto e-mailem, se kterým je účastník spárován (evidován);
- v případě, že nevíte, kdo a pod jakým klientským účtem účastníka v minulosti přihlašoval, tak kontaktujte vedoucího (pedagoga) dané aktivit, ten Vám sdělí e-mail, který je spárován s rodným číslem účastníka.
Lze převést rodné číslo (dítě) pod jiný klientský účet (e-mailovou adresu)?
Ano, i na takové případy jsme připraveni. Rodné číslo dítěte lze převést na klientský účet některého ze zákonných zástupců, ale z důvodu bezpečnosti a ochrany osobních údajů je tento proces složitější.
Bude k tomu zapotřebí vyplnit formulář, který Vám zašle na žádost pedagog Sportcentra – DDM Prostějov pro danou aktivitu. Ten obsahuje podpisy a souhlasy obou zákonných zástupců. Následně se bude muset žadatel s vyplněnou 1. stranou formuláře po domluvě zastavit za pedagogem Sportcentra – DDM Prostějov. Zaměstnanec ověří totožnost žadatele, zákonný vztah k dítěti a následně převede rodné číslo dítěte pod nově zvolený klientský účet.
V případě, že není možné z různých důvodů získat podpisy a souhlasy obou zákonných zástupců, je nutné doložit dokument, na základě něhož bude možné převést účet bez prohlášení a podpisu druhého zákonného zástupce (svěření dítěte do péče aj.).
Upozorňujeme, že pokud spolu zákonní zástupci nedokážou komunikovat a spolupracovat, tak to není důvodem pro převod klientského účtu bez souhlasu obou zákonných zástupců. V tomto případě doporučujeme založit nový společný e-mail, na který následně převedeme rodné číslo dítěte. Oba rodiče tak budou moci přihlašovat dítě do kroužku, budou mít k dispozici všechny informace apod. Nezaručujeme však, že některý z rodičů nebude e-maily mazat nebo následně nezmění heslo.
Rovněž jsme schopni na žádost po osobním ověření totožnosti zákonného zástupce vydat evidenční kartu dítěte, kde uvidíte souhrn všech aktuálních přihlášek dítěte a poskytnout k přihláškám potřebné informace. Evidenční kartu Vám vydá vedoucí oddělení.
Zároveň bychom chtěli zdůraznit ustanovení § 890 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník: „Rodiče jsou povinni si vzájemně sdělit vše podstatné, co se týká dítěte a jeho zájmů.“ V případě, že se tak neděje, jedná se o porušování zmíněného ustanovení. My však nemáme oprávnění v těchto případech zasahovat a řešit tak spory zákonných zástupců.
Navštívili jsme 1. lekci kroužku, ale nechceme dál již kroužek z důvodu změny zájmu navštěvovat, žádáme o vrácení úplaty.
Bohužel v těchto případech úplatu nevracíme. Postupujeme podle vnitřního předpisu č. D-5, o zájmových útvarech: „V případě ukončení docházky do zájmového útvaru je možná vratka úplaty (resp. její alikvótní část) vrácena pouze v případě dlouhodobé nemoci na základě lékařského potvrzení, stěhování mimo katastr města Prostějova či jinak závažného důvodu. Za závažný důvod se nepovažuje změna preferencí jak účastníka, tak i zákonného zástupce. O vratce rozhoduje vždy ředitel.“
Úhrada kroužku se však provádí až do 14 pracovních dnů od zahájení kroužku, jak je uvedeno i v přijímacím e-mailu.
Máme dítě omluvit, když se nebude moci do zájmového útvaru (kroužku) dostavit?
Ano, prosíme o omlouvání dítěte v případě jeho neúčasti v kroužku. Omluvit dítě můžete nejlépe e-mailem či SMS zprávou vedoucímu kroužku či vedoucímu oddělení (viz další otázka). Díky tomu můžeme co nejlépe dopředu přizpůsobit lekci, ať už obsahově, tak personálně. Zároveň vedeme docházku dětí na kroužky a omlouváním tak předcházíte případnému „záškoláctví“.
Jak mohu kontaktovat vedoucího kroužku či vedoucího oddělení/tábora?
Kontakt na vedoucího oddělení či vedoucího tábora naleznete po rozkliknutí daného kroužku v kolonce kontakt nebo v propozicích dané akce či tábora, které jsou dostupné po rozkliknutí dané akce či tábora. Vedoucí oddělení Vám sdělí nejpodstatnější informace o kroužku, akci či táboru, případně vyřídí vzkaz přímo danému vedoucímu kroužku.
Pokud jste se již na kroužek, akci nebo tábor přihlašovali, tak Vám přišel e-mail s potvrzením přihlášky či jinou informací, kde v podpisu naleznete jméno vedoucího oddělení a jeho kontakt. Případně souhrn všech kontaktů naleznete i zde: https://www.sportcentrumddm.cz/kontakty
Co dělat, když do kroužku dorazíme s dítětem později, než je stanovený čas zahájení?
Postup se může lišit v závislosti na daném kroužku. Obecně lze říci, že navštívíte naše infocentrum, kde se zeptáte na daný kroužek a pracovníci infocentra Vám poskytnou klíček od šatny/botníků, kde se převlečete/přezujete a klíč jim vrátíte zpět. Následně Vás pracovníci infocentra nasměrují do učebny či tělocvičny, kde kroužek probíhá a vy dítě předáte vedoucímu kroužku. Pokud dítě chodí samostatně, tak je postup stejný. Specifika mohou nastat u kroužků, které se konají ve venkovních prostorech nebo na různých místech, v takovém případě vždy kontaktujte (ideálně dopředu nebo co nejdříve) vedoucího kroužku či oddělení a dohodněte se na postupu.
Co dělat, když z kroužku potřebujeme s dítětem odcházet dříve, než kroužek skončí?
Postup se může lišit v závislosti na daném kroužku. Obecně lze říci, že pokud si budete vyzvedávat dítě, tak je nutné alespoň ústně informovat vedoucího kroužku a v místnosti, kde kroužek probíhá, si dítě v domluvený čas vyzvednout. V případě, že dítě bude odcházet samostatně, tak je nutné písemně informovat vedoucího kroužku s žádostí o dřívějším odchodu (musí obsahovat jméno a příjmení dítěte, datum – kdy žádáte o dřívější odchod, název kroužku, čas odchodu z kroužku a podpis zákonného zástupce).
Potřebuji změnit v přihlášce zaškrtnutý odchod s doprovodem na samostatný odchod, jak to udělat?
Bohužel to po podání přihlášky samostatně změnit v přihlášce nelze. Pokud chcete tuhle změnu provést, tak musí zákonný zástupce rovněž písemně informovat vedoucího oddělení a požádat o změnu z odchodu s doprovodem na odchod samostatně. Tato žádost by měla obsahovat jméno a příjmení dítěte, termín (celý školní rok, termín tábora apod.), název kroužku/tábora a podpis zákonného zástupce.
Mé dítě onemocnělo a nemůže se zúčastnit tábora, lze vrátit peníze?
V těchto případech postupujeme dle storno podmínek uvedených v propozicích, které jsou dostupné na našich webových stránkách po rozkliknutí daného tábora. Výše vratky se odvíjí od toho, kolik dní zbývá do začátku tábora. Pokud za dítě však seženete náhradníka, který se tábora zúčastní (přihlásí se, zaplatí a na tábor nastoupí), tak Vám vrátíme téměř celou zaplacenou částku (kromě manipulačního poplatku).
Nabízíte pronájem prostor?
Ano, některé naše prostory (učebny, tělocvičny atd.) pronajímáme krátkodobě (oslavy, turnaje apod.) nebo dlouhodobě. V našem rezervačním systému kromě ceníku naleznete, zda jsou ve Vámi požadovaný termín prostory k dispozici: https://sportcentrumddm.isportsystem.cz/
V případě jednorázového pronájmu si můžete prostor rezervovat přímo přes rezervační systém, následně Vám pronájem bude potvrzen nebo budete kontaktováni o změně. Jestliže máte zájem o dlouhodobější/pravidelný pronájem nebo máte jakýkoliv dotaz, který se týká pronájmů našich prostor, tak nás kontaktujte:
- pronájmy Olympijská tel. +420 777 017 151
- pronájmy Vápenice tel. +420 730 805 144
Rovněž po vzájemné komunikaci nabízíme prohlídku prostor, řekneme Vám, co můžete mít v rámci pronájmu k dispozici za vybavení či sportovní náčiní aj.
Chci navštívit dopravní hřiště, ale nevím, zda je otevřeno a jaké je vstupné?
Veškeré aktuální informace k návštěvě i ceníku dopravního hřiště naleznete zde: https://ddcpv.cz/informace-pro-verejnost/
Potřebuji půjčit zimní vybavení, co pro to mohu udělat?
Veškeré informace k půjčení zimního vybavení (pravidla pro půjčení, ceník, otevření půjčovny a kontakt) naleznete zde: https://ddcpv.cz/pujcovna/